2024-2028 STRATEJİK EYLEM PLANI
“Hayat boyu öğrenme” herkes için bir öğrenmeyi kapsar, ancak çeşitli engelleri sebebiyle bu eğitimlere erişim konusunda sıkıntılar yaşayan birçok birey bulunmaktadır. Devletlerin asli görevi eğitimde fırsat eşitliğini sağlayarak eğitime erişimi kolaylaştırıcı tedbirlerin alınmasını sağlamaktır. Bu husus sosyal devlet olmanın temel kriterdir ve bu durumlar uluslararası sözleşmelerle garanti altına alınmıştır.
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de özel gereksinimi olan yetişkin bireylerin sayısı hızlıca artış göstermektedir; ancak özel gereksinimi olan yetişkin bireylere yönelik politikalar bu hızlı artışın karşısında yetersiz kalmaktadır. Bu bağlamda da özel eğitime gereksinimi olan yetişkin bireylerin, normal gelişim gösteren yetişkin bireylerle eşit yaşam ve eğitim olanaklarından yararlanmaları için yasal, idari ve eğitsel düzenlemeler oluşturulmaya ihtiyaç vardır.
İzmir Karşıyaka Özel Yürekler Halk Eğitimi Merkezi olarak özel gereksinimli olan yetişkin bireylerin hayat boyu öğrenimini sağlayacak ve özel gereksinimli bireylere mesleki ve kültürel bilgi birikimi katarak, farkındalıklarını, yaratıcılıklarını ve sosyalleşmelerini ortaya çıkararak, yeni fırsatlar yaratacak bir kurum olmak hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda özel gereksinimli yetişkin bireylerin seviyelerine uygun mesleki ve kültürel bilgi sağlayan hayat boyu öğrenme kurumu olarak hizmet vermekteyiz.
Bu misyon doğrultusunda bilgi toplumu için değer katacak, istihdama katkı sağlayacak ve özel gereksinimli bireylerin bağımsız iş yapma becerisini geliştirecek kurslar ve etkinlikler planlanmaktadır. Bu kurs ve etkinlikler planlanmasında aileler de işin içerisine katılarak, normal halk eğitimlerden farklı olarak özel gereksinimli yetişkin bireylerin “daha güvenli ve verimli hayat boyu eğitimi alındığı” düşüncesini özel gereksinimli yetişkin bireyler ve ailelerine hissettirilmesi sağlanmaya çalışılmaktır. Bu hissiyat özel gereksinimli yetişkin bireylerde ve ailelerinde arttıkça daha çok özel gereksinimli yetişkin bireylerin hayat boyu eğitimden yararlanacağı ve bu durumun artış trendinde devam edeceği düşünülmektedir.
Ayrıca özel gereksinimli bireylere özgü bir hayat boyu eğitim ve öğretim veren bir kurumun olması özel gereksinimli yetişkin bireyleri ve ailelerini özellikli bireyler ve aileler olarak hissettireceği ve bu sebeple normal halk eğitimlerdeki kurslardan daha fazla katılım göstereceği düşünülmektedir. Ayrıca özel gereksinimi olan yetişkin bireylerin velileri, kendi çocuklarının bağımsız becerilerinin geliştiğini görmesi, velilerin öğrenim ihtiyaçlarını artıracak ve çocukları ile birlikte hayat boyu eğitime yönelmelerine zemin hazırlayacaktır.
Cüneyt BUHARALIOĞLU
Kurum Müdürü